Velkommen til kundeservice

Nedenfor finder du de hyppigeste spørgsmål og svar omkring AfterPay

Betaling

Hvis din betaling bliver registreret mere end 5 dage for sent, går der automatisk en påmindelse af sted. Denne er pålagt kr. 100,- i omkostninger

For at se din status og betalingsmuligheder, kan du logge ind på My AfterPay, der ser du status på din betaling/konto, samt om vi har registreret betalingen imellemtiden eller om den fortsat er udestående. Du har også mulighed for at betale via kreditkort eller bankoverførsel via denne side.

Hvis du har betalt, men ikke kan se det på My AfterPay, senest to dage efter betaling, kontakt da kundeservice på tel 7027 2797 eller send en email til kundeservice@afterpay.dk så finder vi betalingen sammen.

Er du usikker på om din betaling er modtaget, så kan du kontrollere det på My AfterPay. Det kan i visse tilfælde tage op til 3 bankdage før din betaling er registreret. Du har selvfølgelig også mulighed for at ringe til os på tlf 7027 2797 eller sende en email til kundeservice@afterpay.dk.

Påmindelsen er en besked om at forfaldsdatoen er overskredet og det er forfaldsdatoen på fakturaen som er gældende. Derfor skal der betales snarest. Hvis din betaling ikke er kommet inden 20 dage efter forfald, overgår fakturaen til Gothia Inkasso der står for inkasodelen. Der vil i tilfælde af inkasso blive pålagt yderligere gebyrer.

Ja, log blot ind på My AfterPay og vælg den betalingsmulighed der passer til dig. Du kan vælge mellem månedskonto, delbetaling, betalingsservice, samt kort- og bankbetaling. Læs mere om de forskellige mulighederne nedenfor.

Du har mulighed for at vælge mellem nedenstående betalingsmuligheder, men vi arbejder løbende på at kunne tilbyde dig alle tilgængelige betalingsmetoder som findes på markedet.

  • Faktura: Din faktura sendes sammen med din vare, via PostDK eller Email. Der kan blive pålagt en fakturaafgift.
  • Delbetaling: Du bestemmer for hvor mange måneder, du ønsker at dele betalingen op i; 3, 6, 12, 24 eller 36, beløbets størrelse afhænger af hvor stor din konto er. Du har under hele forløbet mulighed for at indfri saldoen uden meromkostninger.
  • Konto: Har du en konto hos os, skal du betale et mindstebeløb hver måned, beløbet afhænger af størrelsen på din kontosaldo. Du har under hele forløbet mulighed for at indfri saldoen uden meromkostninger.
  • Kortbetaling: Pt. accepterer vi VISA og Mastercard
  • Bankbetaling: Du har mulighed for at lave en konto-til-konto overførsel til os på bankkontoen oplyst på fakturaen.
  • Autogiro: under Mine oplysninger kan vælge at tilmelde fakturaen til betalingsserivce og få beløbet trukket automatisk.

For at læse mere om betalingsmuligheder kan du gå til AfterPay.

Det er pt. ikke muligt, men kontakt kundeservice for at flytte din forfaldsdato på tel 7027 2797 eller send en E-mail til kundeservice@afterpay.dk.

Delbetaling og kontoløsning

Afterpay tilbyder alle der har købt for over DKK 200,- en kontoløsning eller delbetaling. Dette vælger du i kassen hos den webshop som du handler hos eller efter du har fået dine varer hjem og modtaget den første faktura som sendes sammen med varerne via PostDK eller Email.

Log ind på My AfterPay med samme Emailadresse som du benyttede ved købet. Vælg den faktura som du ønsker en kontoløsning/delbetaling på og tryk gem.

En opdateret med faktura med nyt beløb fremsendes til dig med en ny forfaldsdato. Har du flere fakturaer vil der komme betalingsadvis til dig omkring den 20. i hver måned og du har indtil månedsslut for betaling af beløbet.

Du kan vælge at dele din faktura op i 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. Under vores vilkår kan du se hvad minimumsbeløbet for en delbetaling er. Har du en kontoløsning, er der et mindstebeløb som der skal betales hver måned, hvilket afhænger din saldo på kontoen. HUSK: hvis du får nye fakturaer, mens du har kontoløsning eller delbetaling, skal du tilføje den nye faktura til aftalen. Dette for at du har fuld kontrol over dine udgifter.

Læs mere om konto og delbetaling på AfterPay.

Finanstilsynet er kommet med et direktiv om at alle kunder skal kreditvurderes for at kunne oprette en kreditaftale om tilbagebetaling via konto eller delbetalinger.

Hvis du bliver afslået, bliver du tilbudt at betale via kreditort eller bankoverførsel.

Du har altid mulighed for at kontakte kundeservice  på tlf. 7027 2797 eller sende en mail til kundeservice@afterpay.dk. Om afslaget fastholdes tilbydes du betaling via faktura.

Når du foretager et nyt køb, bliver din saldo højere og derfor skal du kreditvurderes påny.

Du har muligvis betalt efter forfaldsdatoen eller ikke fået godkendt vores vilkår. Kontakt kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send Email til kundeservice@afterpay.dk  så kigger vi på det.

Ja, log ind på My AfterPay og vælg de fakturaer du ønsker at delbetale. Vælg derefter om du vil delbetale eller have en kontoløsning. Læs mere om betalingsmuligheder højere oppe.

Der vil komme et betalingsadvis til dig omkring den 20. i hver måned og du har indtil månedsslut for betaling af beløbet. Det er en god mulighed for at samle alle sine fakturaer og betale på en gang.

Du kan altid finde fakturakopier på My AfterPay.

Hvis vi ikke har registeret din betaling senest 10 dage efter forfaldsdato, vil der blive sendt en påmindelse til dig. Denne påmindelse vil blive pålagt kr. 100,- . Kommer der ingen betaling efter 20 dage, vil kontoen overgå til Gothia inkasso, hvor der vil blive pålagt yderligere omkostninger.

Hvis du opholder betalingsbetingelserne, har du mulighed for 2 betalingsfrie måneder i en 12 måneders periode. Den første betalingsfri måned kan først ske efter 4 måneders overholdt betaling. Derefter skal der være minst 4 måneder mellem dine betalingsfri måneder.

Kontakt kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send en mail på kundeservice@afterpay.dk senest 2 uger for du ønsker en betalingsfri måned.

Har vi ikke registreret din betaling 10 dage efter forfaldsdatoen, vil der blive udsendt en påmindelse med DKK 100,- i gebyr. Betales denne ikke i tide, kommer efterfølgende månedsfaktura til at indeholde begge måneders fakturaer, inklusiv rykkergebyrer.

Udebliver betalingen fortsat, sender vi en slutfaktura på hele det åbentstående beløb. I såfald du ønsker at betale for at gentoptage aftale kan du kontakte kundeservice på tlf 7027 2797 eller send en Email på kundeservice@afterpay.dk så hjælper vi dig.  Du har i alt 4 uger til at betale din slutfaktura før den overgår til Gothia Inkasso.

Levering og returnering

Du får din faktura sendt sammen med pakken, via PostDK eller Email. Sendes fakturaen via Email kan det ske at fakturaen kommer før pakken. Har du ikke modtaget dine varer indenfor et par dage, bør du kontakte virksomheden som du har handlet hos. Om din levering udebliver, skal du kontakte kundeservice på tlf. 7027 2797 eller sende en Email til kundeservice@afterpay.dk så hjælper vi med at flytte forfaldsdatoen indtil modtagelse.

AfterPay har intet ansvar for leveringen, kun for fakturering.

Du betaler selvfølgelig kun for det du har købt. Når din returnering er modtaget og der er udstedt en kreditnota, vil din saldo på kontoen blive nedskrevet og opdateret.

Hvis forfaldsdato nærmer sig og din retunering fortsat ikke er registreret på My AfterPay, kontakt da kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send en mail på kundeservice@afterpay.dk så hjælper vi dig med at flytte forfaldsdatoen.

Nej, vi sender ikke nogen ny faktura. Derimod kan du på My AfterPay se status på faktura, samt hvad saldoen er nedskrevet til. For at betale det resterende beløb, kan du se betalingsmuligheder på My AfterPay.

Tilbagebetaling

Du har mulighed for at registrerer dit kontonr. under "mine oplysninger", vælg som du ønsker at gemme oplysningerne til fremtidig brug eller om det kun skal være denne tilbagebetaling. Når vi har dit kontonr. vil beløbet blive sat tilbage på din konto.

Har vi ikke dine oplysninger, sender vi dig en Email omkring at du bør opdatere dine oplysninger på My AfterPay.

AfterPay anvender den nyeste sikkerhedsopsætning for kontooplysninger og alt er krypteret så dine oplysninger er i trygge hænder.

Har vi ikke dine kontooplysninger sender vi et fysisk brev via PostDK som skal returneres. Der vil i sådan tilfælde blive tilskrevet en administrativ omkostning.

AfterPay anvender den nyeste sikkerhedsopsætning for kontooplysninger og alt er krypteret så dine oplysninger er i trygge hænder. Oplysningerne benyttes kun til udbetaling fra overskydende beløb.

 

Øvrigt

Vi oplever af og til mailen havner i uønsket/spam mailbakken. Såfremt den er havnet der, beder vi dig gå i indstillinger og godkende os som værende reel afsender. Dette for at undgå at det sker igen og skaber flere påmindelsesafgifter.

Såfremt mailen ikke er modtaget  kontakt da kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send en mail til kundeservice@afterpay.dk så finder en løsning.

Du kan altid log ind på My AfterPay for at se aktuel status, samt udestående. Du kan også vælge mellem kortbetaling, kontoløsning, bankoverførsel eller delbetaling.

Kontroller at du benytter den korrekte mailadresse og at denne er registreret hos AfterPay.

Fortsætter problemet, kontakt da kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send en mail til kundeservice@afterpay.dk så finder en løsning.

Med NemID bruger du det samme log-in alle steder. Uanset om du vil bruge din netbank, tilgå din kommunes online selvbetjening, hente din årsopgørelse fra SKAT, læse din Digitale Post eller ordne dine forsikringer. Du logger ind på fuldstændig samme måde alle steder.

NemID består af et bruger-id, en adgangskode og et nøglekort med engangskoder (papkort). Når du logger på, taster du først dit bruger-id og din adgangskode og derefter en kode fra dit nøglekort.

Når du vælger faktura, delbetaling eller kontoløsning, skal vi have sikkerhed for din adresse, samt at du er over 18 år. For at kunne gøre dette, skal vi bruge din fødselsdato. Vi foretager også en kreditvurdering, for at kunne tilbyde dig en kredittid. Den kan dog varierer fra shop til shop.

 

Vi foretager en kreditvurdering, for at kunne tilbyde dig en kredittid. Den kan dog varierer fra shop til shop.

Du kontakte os på tlf. 7027 2797 eller via Email kundeservice@afterpay.dk. Kundeservice har åbnet mandag til torsdag 08.30 – 16.00 fredag mellem 08.30 – 15.30. Lør-, Søn- og Helligdage lukket

Der findes flere faktorer som påvirker din godkendelse hos AfterPay. Når du hos webshoppen vælger at betale med faktura eller delbetaling, foretager AfterPay en kreditvurdering. Vi foretager en kreditvurdering, for at kunne tilbyde dig en kredittid. Den kan dog varierer fra shop til shop, samtidig tjekker vi om dine oplysninger stemmer overens med folkeregistreret, samt at du er over 18 år.

Hvis du ikke godkendes til at betale via faktura eller delbetaling, findes der andre betalingsmuligheder i den webshop du handler hos. Har du nogen spørgsmål til kreditvurderingen, kontakt da kundeservice på tlf. 7027 2797 eller send en mail til kundeservice@afterpay.dk.

For at handle med AfterPay skal du være 18 år gammel, bosiddende i Danmark, samt være accepteret af kreditvurderingen. Derfor har vi brug for din fødselsdato, når du handler igennem AfterPay

Vi sender faktura med PostDK, Email og sammen med din ordre. Du har altid mulighed for at logge på My AfterPay for at se dine fakturaer.

Log ind på My AfterPay, her ligger alle dine fakturaer. Du kan logge ind med din mailadresse.

Kontakt os

Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse. Ved at fortsætte med at besøge denne hjemmeside accepterer du vores brug af cookies. Flere oplysninger